anuga_logo

Még fél év a megnyitóig, de már 43 magyar cég jelezte kiállítási szándékát Európa egyik legnagyobb élelmiszer szakvásárán, az októberben megrendezendő Anugán.Amikor egyes élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma mennyiségben csökken, felértékelődik az export jelentősége. Ez is magyarázhatja, hogy idén a hazai élelmiszergyártó cégek a szokásosnál korábban érdeklődtek a kiállítási lehetőségek iránt az október 10-14. között sorra kerülő kölni Anugán. Az idei legnagyobb európai élelmiszer szakvásárra április közepéig 43 magyarországi vállalat jelezte, hogy szeretne kiállítani, tájékoztatja a Marketinginfót Kakuk Márta, a kölni vásár magyarországi képviselője:

„Az Agrármarketing Centrum idén is támogatja a kiállító vállalatok stand- és installációs költségeit teljes egészében, illetve 50 százalékban. A helyfoglalásokról javában zajlanak az egyeztetések. Már látszik, hogy a legtöbb magyarországi cég ezúttal is a konzervek és szárazáruk szektorába jelentkezik.”

Hozzáteszi a külföldi eladási lehetőségekkel kapcsolatban, hogy a magyar élelmiszerek legnagyobb export piacán, Németországban csökken a kereslet, ugyanakkor pedig növekszik az élelmiszer-kiskereskedelem összes eladótere. Ennek következtében a verseny a konkurensek kiszorítására irányul. A cégek fokozottan törekednek az egy négyzetméter eladótérre jutó forgalmuk növelésére.

Németországban a kiskereskedelem egy négyzetméterre jutó bevétele háztartásonként 4 650 euró/év. Ugyanez a mutató Franciaországban meghaladja a 9 400, Nagy-Britanniában a 13 ezer eurót. Figyelemre méltó a svájci 7 600 euró/négyzetméter és a holland 7 050 euró is. Ausztriában viszont csak 4 500 euró a mutató.

„A kiállítók eddigi érdeklődése alapján várhatóan idén is 100 országból 6 ezernél több vállalat állít ki a világ idei legnagyobb élelmiszer szakvásárán, a kölni Anugán” – mondja Kakuk Márta. Ahogyan a legutóbbi években, úgy most is a hús- és tejipari szektor lesz a legmozgalmasabb a sok tízezer kül- és belföldi látogató számára.

A Rajna parti vásárközpontban folytatják a jól bevált koncepciót: „10 szakvásár egy tető alatt”. A számunkra legérdekesebb témát az Anuga Chilled Foods, az Anuga Frozen Foods és az Anuga Dairy kiállítások kínálják.

anuga_chilled1

Különösen sok innováció várható az Anuga kenyér és sütőipar, valamint a forró italok szekciójában.

forrás: marketinginfo.hu