bakery

Nézzük röviden magát a technológiát: A felhasználói oldalon semmilyen különleges berendezésre nincs szükség, kivéve egy megfelelő kapacitású mélyhűtőt a beszerzett áruk tárolására. Az egész rendszernek ez az egyik előnye, hiszen úgy a kereskedelemben, mint a háztartásokban ez általában adott.


Amennyiben viszont pékség szeretne viszonteladóként belépni ebbe az üzletbe, akkor természetesen szüksége van egy mélyhűtőre.
Ha gyártóként akarunk fagyasztott termékekkel foglalkozni, akkor előfordulhat, hogy a teljes technológiai sort újra kell tervezni. A legfontosabb természetesen itt is a megfelelő hűtőkapacitás kiépítése, de ez három részre tagolódik.
Szükség van egy gyorsfagyasztóra (sokkoló), tárolóhűtőre és nem szabad elfelejtkezni a szállítás közbeni hűtésről sem.
A fagyasztott termékek minőségének legkritikusabb kérdése az egyenletes mélyfagyasztás.

Ha ingadozik a hőmérséklet (még akkor is, ha nem olvad fel), a termék veszít az értékéből, különböző minőségi problémák lépnek fel.
Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a fagyasztott technológiához más anyagok szükségesek, mint a hagyományos sütőipari eljárásokhoz. Ma már az alapanyag-gyártóknál minden szükséges anyag rendelkezésre áll, amelyek épp úgy bírják a fagyasztást, a mélyhűtött tárolást, mint a sütést.

Érdekességként megemlítjük, hogy magyar nemesítők komolyan foglalkoznak olyan 30-35% nedvessikér tartalmú búzafajták kifejlesztésével, amely kimondottan a fagyasztott sütőipari technológia igényeit elégíti ki.
Jelenleg az EU nyugati felében leginkább az USA-ból és Kanadából szerzik be a megfelelő minőségű lisztet, ezt remélik kiváltani a magyar nemesítők hazai fejlesztésű búzafajtákkal.

Természetesen a technológiát is módosítani kell. Amennyiben szükséges, forduljunk szakemberhez. Az alapanyag-forgalmazóktól is kérhetünk tanácsot erre vonatkozóan. Összefoglalva a fagyasztott technológia alaposan átalakítja a sütőipari hagyományokat. Mondhatjuk, hogy összekuszálta azt az évszázados „rendet”, miszerint a pék kisüti, a boltos eladja, az emberek pedig megeszik a pékárukat.
A valóság az, hogy számtalan lehetőséget és variációt teremtett arra, hogy mit, mikor, hogyan adjunk el vagy éppen vásároljunk az szerint, hogy melyik oldalról nézzük a kérdést.
Ezek az új lehetőségek egyben új üzleti modelleket is rejtenek, amelyeket ki lehet használni, csak kell egy kis bátorság, jövőbe látás és vállalkozókedv.

A világ változik, és még egy ilyen igazán tradícionális iparágnak is újra kell szerveznie az üzleti módszereit a technológiai változás nyomán. Ha úgy tetszik, itt is szembe kell nézni a globalizációval.

www.pekforum.hu