Eddig 50 ország több mint 1500 vállalata jelentkezett kiállítónak a kiskereskedelmi világvásárra, köztük 10 Magyarországról. A kiskereskedelem vezető világvásárát, az EuroShopot háromévente rendezik meg Düsseldorfban. A következő szakmai vásár 2011. február 26. és március 2. között zajlik, amely több ágazatnak is kínál látnivalót. Újdonság lesz az Eco Park és a dizájnerek és építőirodák faluja.


„A kiskereskedelem vezető világvására, az EuroShop 2011. február 26. és március 2. között várja a látogatókat Düsseldorfban. A rendezvény az új üzletek építésére és a meglévők felújítására használatos beruházásokra fókuszál”– jelentette be Michael Degen, a Messe Düsseldorf kereskedelmi igazgatója.

Eddig 50 országból több mint 1500 vállalat igényelt kiállítási területet, amely meghaladja a 100 ezer négyzetmétert. A kiállítók száma egyelőre némi csökkenést, az országok száma azonban növekedést jelez. Magyarországot a legutóbbi EuroShop szakvásáron négy kiállító vállalat képviselte. 2011-ben már 10 magyar kiállító jelentkezett az EuroShop-ra.

A legutóbbi vásáron öt földrészről 105 ezer szakmai látogatót regisztráltak a rendezők, és ezúttal is hasonlóan nagy érdeklődésre számítanak. Minden piaci szereplő ugyanis a válság után fenntartható fejlődés lehetőségeit keresi.

Az EuroShop kiállítói négy témakörben mutatják be a kiskereskedelem előrelépését szolgáló újdonságokat:

  1. Az EuroConcept a boltberendezés, világítástechnika, hűtő- és klímaberendezések, továbbá az eladótéri design témaköröket fogja össze.
  2. Az EuroSales a vizuális marketing, a bolti eladásösztönzés és az eladáshelyi marketing innovációit mutatja be.
  3. Az évenként megrendezett EuroCIS az informatika és a biztonságtechnika újdonságait hozza.
  4. Az EuroExpo a standépítés, az eseménymarketing és a formatervezés témaköreit prezentálja.


Mire költenek a kiskereskedők?

„Jelenleg a fenntartható fejlődés érdekében a kereskedelem legfontosabb beruházásai közé tartozik a világítás- és a hűtéstechnika korszerűsítése, az alkalmazottak képzése, az épületek, illetve boltok műszaki felszereltségének fejlesztése” – hangsúlyozta a sajtótájékoztatón Ulrich Spaan, az EuroShop szakmai védnöke, az Európai Kereskedelmi Intézet projektigazgatója. „Mivel a kereskedelem energiaköltsége Európában egyik évről a másikra 8 százalékkal emelkedett, a hatékonyság növelése érdekében általában megtérülnek a befektetések.”

Az EuroShop négy fő témája mellett számos speciális bemutatót tekinthetnek meg majd a látogatók. Kiemelkedik az EuroShop Designer Village, amely az eladótér kialakítására mutat be példákat. A POPAI Village az Eladáshelyi Reklámozás Nemzetközi Szövetségének tevékenységéről ad áttekintést, a tagvállalatok közreműködésével.
Az Eco-Parkban a fenntartható fejlődésre kínálnak megoldásokat az Európai Kereskedelmi Intézet szervezésében.

Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője két konferenciát is ajánl az EuroShop látogatóinak figyelmébe: Az egyik a „Retail Design Conference”, az eladásösztönzés hatékonyságát növelő eladóterek tervezéséről. A másik a Nemzetközi EuroShop Vásárláshelyi Konferencia.

Fontos információ, hogy jegyeket idéntől már kizárólag csak online lehet vásárolni.

http://www.elelmiszer.hu