Végignéztük azt láncolatot, ahol a saját pékségünkben készül a fagyasztott pékáru. Három lehetőséget vizsgáltunk: a saját boltban, a kereskedelemben és a fogyasztónál történő kisütést. Van azonban még egy lehetőség, mégpedig az, hogy másik pékségnek értékesítsünk.Ez első látásra kicsit értelmetlennek tűnik, de ha a másik oldalról nézzük a kérdést, könnyebb megérteni. Ha van egy kis pékségünk, amelyben drágábban tudunk előállítani mondjuk egy-egy extra péksütemény fajtát, mint amennyiért egy nagy cég jó minőségben, fagyasztva szállítja nekünk, akkor érdemes lehet inkább tőle beszerezni, mint saját magunknak gyártani. Ezzel könnyedén tudjuk a választékot bővíteni, különlegességeket kínálni, anélkül, hogy akár tanulni vagy fejleszteni kellene hozzá.
A pékségek ilyen munkamegosztásában, specializálódásában még nagy tartalékok rejlenek, akár össz-európai szinten is. Csak idő kérdése (ha még nem valósult meg), hogy egy magyar pékség kínálatában a croiassant francia pékek keze munkája legyen (na jó, francia automata gépsoré).
Aki ezen a piacon eladó akar lenni, annak azt kell nagyon jól meghatároznia, hogy miben tud igazán kiválót (minőségben és hatékonyságban) előállítani. A cél a specializáció – egyetlen dologgal kell foglalkozni, de azt mindenki másnál jobban kell csinálni!
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.