Az IglooDoors® stabil növekedésről számol be az iparágban a 2018-as évben. A magyar piac egyik kiemelkedő hűtőkamra nyílászáró gyártója mind az export, mind a belföldi értékesítés területén pozitív kilátásokkal rendelkezik. Az eladott hűtőkamra ajtók számából következtethetünk a magyar hűtőkamra piac aktuális trendjeire, ezeket mutatjuk be most.

Jelentős növekedés a tolóajtók szegmensben

Különösen nagy, 36%-os növekedés figyelhető meg az eladott tolóajtók számában, amiből megállapíthatjuk, hogy egyre inkább fontosabbá válik a hatékony helykihasználás az iparágban. A hatékony helykihasználás és ezzel kéz a kézben járó energiahatékonyság ma már nem versenyelőny, hanem életben maradási feltétel az ipar, a kereskedelem, a logisztika, a vendéglátás területén. Ezen ajtók általában nagyobb nyílásmérettel rendelkeznek, így a beépítésük nagyobb kihívást jelent, mint a nyílóajtók esetében.

Cél: hatékonyságnövelés

A hazai gyártóknak nemcsak magyar, de nemzetközi versenytársaikkal is lépést kell tartaniuk, ezért elengedhetetlen a gyártási folyamat folyamatos finomítása. Az IglooDoors® új gyorsdaraboló és másoló-maró berendezéseket helyezett üzembe, melyek a profilrendszer gyorsabb és precízebb gyártását teszik lehetővé. Ezekkel az újításokkal a vállalat mintegy 10-12%-os hatékonyságnövekedést tudott elérni a gyártási ciklusidőben. Egy egyedi méretben gyártott ajtó átfutási ideje így körülbelül 2-3 hét között mozog.

A magyar piac is elvárja a csúcstechnológiát

A közhiedelemmel ellentétben a legnagyobb presztízs értékű projektek nem csak a külföldi piac számára készülnek. A tavalyi évben nemzetközi viszonylatban is egyedülálló hűtőkamrák készültek Magyarországon. Az AUDI Hungária győri gyárában a tesztelésre használt extrém klímakamra elképesztő teljesítményre képes: a szaharai száraz meleget csupán néhány óra alatt változtatja sarkvidéki párás faggyá.

A blog támogatója a 100%-ig magyar tulajdonban lévő, hűtőkamrák, hűtött terek, és hűtőkamraajtók gyártásával foglalkozó Hűtőépítő Kft.