Több szakmabeli kolléga is osztja azt a véleményt, mely szerint a kereskedelmi hűtésben a nagy nyitott frontos hűtőregálok és italhűtők helyét néhány éven belül átveszik az üvegajtós hűtőbútorok. Igaz ez a mélyhűtő szigetekre, valamint az eladótéri egyéb hűtött kiszolgáló egységekre is.
Mi ennek az oka? Lényegében az energia megtakarítás az egyik fő ok, hiszen az üvegajtókkal felszerelt kereskedelmi hűtőberendezések 40 és 60 százalék közötti energiát képesek megtakarítani. Ez egy nagy élelmiszer áruház esetén az éves energia költségek 2-3%-a is lehet, amely már rendkívül jelentős összeget képvisel. Napjainkban az energia és fix költségek folyamatosan emelkednek, így ahol lehet, megtakarításokat kell elérni a kereskedelemben és az azt kiszolgáló egységek esetén is.
Nem csak a mélyhűtő bútorok esetén igaz ez, hiszen a normál hűtőknél is hatalmas energia költségeket takaríthatunk meg. Az új beszerzések esetén az üvegajtós típusok már előnyt élveznek a nyitott hűtőbútorokkal szemben. Igaz hogy a kezdeti beruházási költség magasabb az üvegajtós kivitel miatt, de a fenti energia megtakarítást figyelembe véve a megtérülés gyorsan jelentkezik.
A meglévő nyitott hűtőket is lehetőség van utólagosan üvegajtókkal és üvegtetőkkel ellátni, így biztosítva az állandó kiegyenlített hőmérséklet mellett az energia megtakarítást. Az átalakítással járó többlet ráfordítást a hűtőbútorok és hűtőegységek az energia fogyasztás csökkenésével gyorsan meghálálják, valamint az élettartamuk is megnövekedik.
Az üvegajtós hűtők esetén több nagy élelmiszer áruháznál már jól láthatóan fel van tüntetve, hogy az üvegtető használatával közvetett módon járulnak hozzá a környezet védelméhez. Ez a filozófia sok vásárlóban szimpátiát kelt.
Italhűtők és hűtőregálok esetén a nyári melegben a hűtőegység kisebb mértékben kerül megterhelésre, hiszen a kiszolgáló tér felé eső oldal teljesen zárt, így nem „esik ki” a megtermelt hideg levegő a hűtőbútorból, hanem stabilan – nagyobb hatásfokkal – tartósan hűti a betárolt árut.
Fontos itt megjegyezni, hogy minden gyártónál bizonyosodjunk meg arról, hogy a beépített üvegajtók és üvegtetők hőkezelt, temperált üvegből készültek. Fontos ez a balesetek megelőzése szempontjából, hiszen az esetlegesen megsérülő üveg nem lándzsaszerűen törik, hanem „pókhálósodik”. A legtöbb gyártó vagy „Tempered”, vagy „ESG” felirattal jelzi az üvegek megfelelőségét.
A marketinges kollégák könnyedén meggyőzhetők az üvegajtók hasznosságáról, hiszen az üvegajtók használata számos új reklám elképzelésnek ad táptalajt. Átlátszó, vagy szitázott üvegmatricák segítségével akár egybefüggő reklámfeliratok és reklámgrafikák is alkalmazhatók az egymás mellé helyezett üvegajtós hűtőkön.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.